SupportSitemap
  •  KeyBalance
  •  Brancher
  •  Godt i gang
  •  Effektivisering
  •  Kunder
  •  Om Atomic
  • Hvordan vælger jeg det bedste økonomisystem til min virksomhed?

    Der er rigtig mange gode systemer til at håndtere økonomi og processer i virksomheder. De kan nogenlunde det samme allesammen, og det kan være svært at gennemskue forskellene. Ofte er det heller ikke afgørende at forstå forskellene ned til mindste detalje. Produktet skal selvfølgelig være i orden og dække jeres behov, men det er mindst lige så vigtigt for jeres succes, at du vælger den rette leverandør.

    Vi taler om tre ting, der er vigtige for din beslutning – de tre K’er:

    • Kemi – forstår du og leverandøren hinanden?
    • Kvalitet – er produktet i orden og fremtidssikret?
    • Kunder – hvem har ellers købt løsningen og er de tilfredse med produktet?

    Den bedste måde at komme tættere på en afklaring er at blive konkret og mødes med leverandøren. Du kan læse dig til mangt og meget, men et møde giver dig mulighed for at få svar på en mængde spørgsmål. På den måde skyder du genvej til en fornuftig belsutning, der bringer jeres forretning videre i den rigtige retning.

    Det lyder altsammen meget fint, men jeg er ikke helt parat til et møde

    Jeg vil godt vide lidt mere om ”de tre K’er” – kemi, kvalitet og kunder

    Kemi

    Valg af leverandør bør have afgørende betydning, når I investerer i et nyt økonomisystem. Når man kommer op i en vis størrelse, er det ikke kun et spørgsmål om den rette software-løsning. De fleste systemer kan mere eller mindre det samme, så det handler mindst ligeså meget om den rette anvendelse af de muligheder, som systemet giver adgang til. Det kan koges ned til et spørgsmål om kemi.

    Kemi? Ja, det er faktisk vigtigt, at kemien er god med den leverandør, du vælger. Din leverandør skal kunne ”oversætte” dine forretningsmæssige krav, hjælpe jer over på det nye system og oplære folk i virksomheden. Oplever du, at I forstår hinanden? Har du tillid til leverandøren? Hvis ikke, så vælg en anden. Det bliver ikke bedre, når først I kommer i gang.

    Key Balance er udviklet af Atomic Software. Vores kunder siger, at samarbejdet med os er meget givende, fordi de oplever, at vi er tæt på hele tiden. Vi lytter og spørger til vi forstår lige præcis, hvad der er vigtigt for den enkelte kunde.  Men det med kemi er jo en smagssag, så det bedste du kan gøre er at møde nogle af folkene bag KeyBalance.

    Kvalitet

    Der er rigtig mange gode virksomhedssystemer på markedet. Med mindre du har meget tid til at sætte dig ind i de forskellige systemer, vil vores anbefaling altid være, at du investerer tiden i at gøre dig klart, hvilke processer i din virksomhed, det vil være vigtigt for dig at optimere. Hvad ønsker du rent forretningsmæssigt og administrativt at opnå med et nyt virksomhedssystem?

    Når du ved, hvorfor du vil have et nyt system, og hvad du ønsker at opnå med det, vil det være mange gange nemmere for dig at afklare, hvilken løsning der bedst opfylder dit behov. Du behøver ikke kunne sige, hvad du rent systemteknisk har brug for. Den ”oversættelse” skal leverandøren hjælpe dig med.

    KeyBalance er et standard virksomhedssystem, der henvender sig til små og mellemstore virksomheder, og opfylder de mest almindelige krav til effektiv virksomhedsstyring. Desuden har vi udviklet brancheløsninger, der tager højde for særlige behov i udvalgte brancher. Vi kender vores kunders forretning og vi udvikler vores software løbende og i overensstemmelse med behov fra kunderne og ændringer i markedet.

    Kunder

    Ud over, at den løsning du vælger skal opfylde dine behov og du skal have en oplevelse af, at du og leverandøren forstår hinanden, så kan det også være vigtigt at spørge ind til, hvordan andre virksomheder har oplevet et samarbejde med leverandøren, og om de synes systemet lever op til deres forventninger.

    KeyBalance er implementeret med succes i mange forskellige typer virksomheder og som en del af den indledende beslutningsproces tilbyder vi altid kontakt til relevante eksisterende kunder.

     

    Nyheder fra Atomic
     SEND
     

     

    Atomic Software er en danskejet softwareproducent. I mere end 30  år har vi udviklet og supporteret ERP- og  økonomisystemer til små og mellemstore virksomheder.

     

    Atomic Software ApS
    Gøngehusvej 2, 2950 Vedbæk
    Tlf: 88 88 78 30, Fax: 45 66 01 38
    info@atomic.dk